ZÁRUČNÉ A REKLAMAČNÉ PODMIENKY E-SHOPU WWW.SUNBLOCKS.SK (ďalej aj ako „ZRP“)
1. Na vzťahy zo zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní kúpnej zmluvy nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti (spotrebiteľmi), sa vzťahujú okrem všeobecných ustanovení zákona č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, aj osobitné predpisy, najmä zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho a zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.
2. Právne vzťahy vyplývajúce z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý je právnická osoba alebo fyzická osoba podnikateľ, ktorý koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti /osoby, ktoré nie sú v postavení spotrebiteľa/ sa riadia podľa zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
3. V zmysle § 3 ods. 1, písm. n), Zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, predávajúci informuje spotrebiteľa, že neexistujú žiadne špeciálne príslušné kódexy správania, ku ktorým sa predávajúci zaviazal k ich dodržiavaniu, pričom kódexom správania sa rozumie dohoda, alebo súbor pravidiel, ktoré vymedzujú správanie predávajúceho, ktorý sa zaviazal dodržiavať tento kódex správania vo vzťahu k jednej alebo viacerým osobitným obchodným praktikám, alebo obchodným odvetviam, ak tieto nie sú ustanovené zákonom, alebo iným právnym predpisom alebo opatrením orgánu verejnej správy), ktoré sa predávajúci zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže spotrebiteľ s nimi oboznámiť, alebo získať ich znenie.
4. Záručné a reklamačné podmienky e-shopu www.sunblocks.sk sú spolu so všeobecnými obchodnými podmienkami na nákup v e-shope www.sunblocks.sk (ďalej len „VOP“) neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim. Počas tvorby objednávky kupujúci vyjadruje povinný súhlas s aktuálnym znením VOP ako aj ZRP, ktoré sú zverejnené na web stránke e-shopu.
5. Predmetom reklamácie v súlade s týmito ZRP môže byť len Tovar zakúpený v e-shope www.sunblocks.sk.
6. Záručná doba na Tovar je štandardne 24 mesiacov pre spotrebiteľa a 12 mesiacov pre podnikateľa.
7. Záručné podmienky. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že Tovar je bez vád, že sa zhoduje s informáciami o Tovare uvedenými na internetovej stránke www.sunblocks.sk. Reklamáciou sa rozumie uplatnenie zodpovednosti za vady tovaru. Ako doklad o záruke vystavuje predávajúci ku každému zakúpenému Tovaru nákupný doklad (faktúru) so všetkými potrebnými údajmi požadovanými platnými zákonmi pre uplatnenie záruky.
8. Záruka sa vzťahuje len na funkčné poruchy Tovaru spôsobené výrobnou vadou, a to najmä použitím nevhodného materiálu, nedodržaním technológie alebo nevhodnou technológiou, prípadne nevhodným konštrukčným riešením. Záruka sa nevzťahuje najmä:
- vady a poškodenia spôsobené prirodzeným alebo mechanickým poškodením alebo opotrebovaním,
- vady a poškodenia spôsobené znečistením v dôsledku zanedbania alebo nevhodnej údržby alebo ošetrovania,
- vady a poškodenia spôsobené používaním v podmienkach, ktoré svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia nezodpovedajú podmienkam, v ktorých sa tovar bežne používa,
- vady a poškodenia spôsobené v dôsledku živelnej udalosti,
- vady a poškodenia spôsobené násilným poškodením,
- vady a poškodenia spôsobené nesprávnym používaním alebo nedodržaním zásad používania,
- vady a poškodenia, o ktorých kupujúci pred prevzatím tovaru vedel,
- vady a poškodenia, ktoré si kupujúci spôsobil sám, alebo ktoré boli spôsobené treťou osobou, alebo ktoré boli spôsobené iným nesprávnym zásahom.
9. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný Tovar pri prevzatí kupujúcim. Záručné doby teda začínajú plynúť od prevzatia Tovaru kupujúcim.
10. Práva zo zodpovednosti za vady Tovaru, pre ktorý platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
11. Reklamáciu je nevyhnutne nutné uplatniť bez zbytočného odkladu po zistení reklamovanej vady. Prípadné omeškanie pri pokračujúcom používaní Tovaru, môže zapríčiniť prehĺbenie vady, znehodnotenie Tovaru a môže byť dôvodom odmietnutia reklamácie predávajúcim.
12. Do záručnej doby sa nepočíta doba medzi dňom, kedy kupujúci v záručnej lehote uplatnil svoje právo zo zodpovednosti za vady a dňom, od ktorého si bol kupujúci povinný po skončení jeho opravy opravený Tovar prevziať.
13. V prípade výmeny Tovaru začína plynúť nová záručná doba na Tovar dátumom prevzatia nového Tovaru, resp. dátumom, ktorý bol v protokole pre reklamáciu, resp. v inom relevantnom doklade o prevzatí reklamovaného Tovaru do opravy, dohodnutý ako deň prevzatia reklamovaného Tovaru po oprave, resp. v prípade skoršieho prevzatia, dňom prevzatia reklamovaného Tovaru po oprave. Pri výmene chybnej súčasti vzťahuje sa nová záručná doba na vymenenú súčasť.
14. Miesto a spôsob uplatnenia reklamácie. Kupujúci môže uplatniť reklamáciu písomne a reklamovaný Tovar doručiť (avšak nie na dobierku) na adresu: Sunblocks s.r.o., Palackého nám. 152, 665 01 Rosice. Reklamácia sa považuje za riadne uplatnenú, ak je predávajúcemu doručený riadne vyplnený formulár na reklamáciu spolu s reklamovaným Tovarom, ktorý je kompletný, a dokladom o zaplatení kúpnej ceny. Vzor Reklamačného formulára.
15. Posúdenie reklamácie. Ihneď po uplatnení reklamácie je predávajúci povinný posúdiť oprávnenosť reklamácie a vydať kupujúcemu potvrdenie o jej uplatnení. Ak kupujúci uplatní reklamáciu riadnym spôsobom, je predávajúci (alebo ním poverená osoba) povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitejších prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak sa preverením reklamácie zistí, že reklamácia bola uplatnená riadnym spôsobom, včas, v záručnej dobe, kupujúci splní tiež ostatné podmienky vyžadované týmito ZRP a reklamovaná vada je vadou, za ktorú zodpovedá predávajúci, má kupujúci práva uvedené v bode 17-19. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nebude trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový.
16. Spôsoby vybavenia reklamácie. Ak kupujúci uplatní reklamáciu Tovaru počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže ju predávajúci zamietnuť len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od kupujúceho ako spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu ako spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Ak kupujúci uplatní reklamáciu Tovaru po 12 mesiacoch od jeho kúpy a predávajúci ju zamietne, je predávajúci povinný v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať Tovar na odborné posúdenie. Ak je Tovar zaslaný na odborné posúdenie, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova. Počas doby vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
17. Odstrániteľné vady. Ak je vada reklamovaného Tovaru odstrániteľná, má kupujúci nárok žiadať:
- bezplatnú opravu, alebo
- výmenu Tovaru (jeho súčasti),
len ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu Tovaru alebo závažnosť vady.
18. Neodstrániteľné vady. Ak je vada reklamovaného Tovaru neodstrániteľná a kupujúcemu bráni v riadnom užívaní Tovaru, má kupujúci nárok na:
- výmenu Tovaru, alebo
- odstúpenie od zmluvy a vrátenie peňazí, alebo
- primeranú zľavu z kúpnej ceny reklamovaného Tovaru, ktorú zaň zaplatil.
Pri poskytovaní zľavy z kúpnej ceny za Tovar sa prihliada na charakter vady, stupeň a spôsob opotrebovania reklamovaného tovaru, dĺžku jeho užívania a možnosti jeho ďalšieho použitia.
19. Opakujúce sa vady. Ak sa vada dá odstrániť, ale kupujúci nemôže riadne užívať Tovar pre opätovné sa vyskytnutie tej istej vady po oprave alebo pre väčší počet vád, má kupujúci nárok na:
- výmenu Tovaru, alebo
- odstúpenie od kúpnej zmluvy a vrátenie peňazí.
20. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
21. O opätovné vyskytnutie vady po oprave ide vtedy, ak sa rovnaká vada, ktorá bola v záručnej dobe už najmenej dvakrát odstraňovaná, opätovne vyskytne. Väčším počtom vád trpí Tovar vtedy, ak má v dobe uplatnenia reklamácia súčasne najmenej tri odstrániteľné samostatné vady.
22. V prípade oprávneného odstúpenia kupujúceho od zmluvy vráti predávajúci peniaze kupujúcemu, a to predovšetkým prevodom na bankový účet určený kupujúcim vedený bankou na území Slovenskej republiky.
23. O vybavení reklamácie vydá predávajúci písomný doklad v lehote do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v ktorom uvedie údaje o tom, kedy bola reklamácia uplatnená, o spôsobe jej vybavenia, prípadne o vykonaní opravy a dobe jej trvania.
24. Aktuálne znenie ZRP je účinné od 1. 5. 2024.
Kontaktné údaje predávajúceho:
Sunblocks s.r.o.
Palackého nám. 152,
665 01 Rosice
mail: info@sunblocks.sk
telefón: +421 908 184 186
Orgán dozoru:
Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie
Bajkalská 21/A
P. O. BOX 29
827 99 Bratislava